19квітня2024

Соляник

Що необхідно знати про е-декларування

Відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» з 1 січня по 31 березня (включно) 2019 року в Україні триває кампанія по декларуванню посадовими особами своїх статків.

 

В ДП «Артемсіль» відомості про доходи, а також про наявність рухомого та нерухомого майна повинні надати 310 посадових осіб. Про особливості цьогорічного процесу декларування ми запитали уповноваженого з антикорупційної діяльності ДП «Артемсіль» Михайла Жбанкова.

 – Михайле Олександровичу, скажіть, хто з посадових осіб зобов’язаний декларувати свої доходи? Що про це тлумачать роз’яснення НАЗК?

– Так, згідно роз’яснень НАЗК, відповідно до підпункту «и» пункту 1 частини першої статті 3 Закону, під «посадовими та службовими особами інших державних органів» слід розуміти працівників державних органів, які здійснюють функції представників влади або обіймають посади, пов’язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій. Під «посадовими особами юридичних осіб публічного права» (відповідно до підпункту «а» пункту 2 частини першої статті 3 Закону) слід розуміти працівників юридичних осіб публічного права, які наділені посадовими повноваженнями здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції. Визначальним при цьому є обсяг функцій (обов’язків) відповідного працівника.

Так, адміністративно-господарські функції (обов’язки) – це обов’язки з управління або розпорядження державним, комунальним майном (установлення порядку його зберігання, переробки, реалізації забезпечення контролю за цими операціями тощо). Такі повноваження, в тому чи іншому обсязі, є у начальників планово-господарських, постачальницьких, фінансових відділів і служб, завідуючих складами, магазинами, майстернями, ательє, їх заступників, керівників відділів підприємств, відомчих ревізорів та контролерів тощо.

Організаційно-розпорядчі функції (обов’язки) – це обов’язки щодо здійснення керівництва галуззю промисловості, трудовим колективом, ділянкою роботи, виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форм власності. Такі функції виконують, зокрема, керівники міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, державних, комунальних підприємств, установ або організацій, їхні заступники, керівники структурних підрозділів (начальники цехів, завідуючі відділами, лабораторіями, кафедрами), їхні заступники, особи, які керують ділянками робіт (майстри, виконроби, бригадири тощо).

 – Якщо я правильно зрозуміла, для працівників ДП «Артемсіль» суттєво нічого не змінюється. Тобто той, хто раніше декларував свої доходи, буде це робити і надалі?

– Практично, так.

– До Вас є запитання щодо електронного цифрового підпису. Як його отримати тим, у кого закінчився термін дії попереднього ЕЦП, або тим, хто декларує свої статки вперше?

– Як відомо, електронний цифровий підпис можна самостійно отримати в режимі онлайн через додаток «Приват 24», особисто у відділеннях Приватбанку, в органах ДФС та інших структурах, які мають ліцензію.

 За проханням працівників для більшої зручності керівництво ДП «Артемсіль» запросило на підприємство компанію «М.Е. Dок», представники якої в минулому вже допомагали і зараз допоможуть соляникам отримати так звані електронні ключі. В кінці січня, або на початку лютого вони відвідають «Артемсіль». Про час і місце зустрічі буде повідомлено додатково. Особам, які планують скористатися їх послугою, при собі треба мати оригінал та ксерокопії паспорту та довідку про присвоєння ідентифікаційного номера, а також флеш-накопичувач. Для тих, хто заповнює декларацію не вперше, бажано надати документ з інформацією про попередній ЕЦП. Це прискорить процедуру. Вартість послуги цієї компанії по отриманню електронного ключа – 140 гривень.

– Як діяти тим, хто досі ще вагається і не знайшов для себе остаточної відповіді: чи є він суб’єктом декларування, чи ні?

– В такому випадку працівник може звернутись до мене, як до уповноваженого з цих питань. Разом ми проаналізуємо роз’яснення НАЗК, функціональні обов’язки працівника і знайдемо відповіді. У разі сумніву працівник може особисто направити запит до НАЗК (адресу я надам) і протягом 30 днів отримати відповідь.

– Скажіть, а чи передбачена відповідальність у разі несвоєчасного надання е-декларації?

– Звичайно. Ті працівники, котрі порушили термін надання декларацій, вказали в них недостовірні данні, або взагалі не заповнили декларації, понесуть за це адміністративне або кримінальне покарання.

– І на останок, Ваші поради заповнювачам декларацій.

– Рекомендую працівникам поквапитись із заповненням електронних декларацій. Поки що сайт НАЗК не перевантажено, тому треба користуватись цією нагодою.

– Михайле Олександровичу, дякую за змістовне інтерв’ю. Маю надію, наші читачі скористаються цією інформацією.

Бесіду вела Олеся ГУБСЬКА.

 

 

Сайт газети "Соляник" ДП "Артемсіль". 

Адміністратор та контент-менеджер сайту Вікторія Губанова