На нараді проаналізували економічну ситуацію

На оперативній нараді, що відбулася 14 травня під головуванням першого заступника директора ДП «Артемсіль» Анатолія Мухи, була розглянута поточна економічна ситуація на підприємстві.

 

За інформацією Анатолія Мухи, у 2018 році наше підприємство спрацювало добре. Були збільшені обсяги виробництва та реалізації продукції. Фонд оплати праці, у порівнянні з 2017 роком, зріс на 19,7%. Бажано, що у цьому році цей показник буде не гіршим.

Але торік, як і зараз у цей же період, в ДП «Артемсіль» спостерігався сезонний спад об’ємів виробництва солі, зниження рентабельності і зменшення прибутку. Після детального аналізу стало зрозуміло, що головною причиною є курсова різниця. Тобто від діяльності підприємства був прибуток, але за рахунок курсової різниці ми несли збитки. Після виявленої причини керівництву вдалося стабілізувати ситуацію і далі підприємство почало працювати з прибутком.

 На сьогодні економічна ситуація на підприємстві змінилася і, на жаль, дещо погіршилась. Її значно ускладнюють вже інші чинники. Головним з них є стрімкий ріст собівартості продукції, що йде на експорт. Щоб припинити цей процес і вплинути на складові собівартості продукції, на підприємстві було запроваджено декілька мір. Так, були внесені зміни у нормативні акти щодо закупівлі сировини та матеріалів, і їх закупівельна вартість знизилася від 3 до 38%. Також вдалося зменшити вартість електроенергії. Але навіть ці заходи не дозволили зробити соляну продукцію рентабельною.

В ситуації, що склалася, не останню роль відіграв і фактор щоквартального підвищення вартості транспортування солі «Укрзалізницею». Як відомо, складова транспортних послуг у собівартості нашої експортної продукції становить до 70%. Стає зрозуміло, що виробництво не може далі розвиватися у таких надзвичайних умовах. І ніяке підприємство не буде працювати собі у збиток.

До того ж, на європейському ринку ДП «Артемсіль» – далеко не єдиний виробник соляної продукції. Нерідко європейські споживачі віддають перевагу румунській, австрійській, навіть білоруській продукції та іншим. Як вихід – нескінченно підвищувати ціну на сіль ми також не можемо. Якщо ціна буде вище ринкової, продукція автоматично стане не конкурентоспроможною та значно зменшаться обсяги її реалізації.

Залишається вкрай важливим і питання підвищення якості нашої продукції, яка повинна чітко відповідати усім вимогам і стандартам. Адже нерідко саме через невідповідну якість продукції наші партнери змушені відмовлятися від неї, або ж навіть повертати її на підприємство у зв’язку з виявленим браком.

Аналізуючи отриману інформацію, учасники наради, серед яких були керівники відділів та служб підприємства, дійшли висновку, що зараз у короткі терміни треба зробити фінансово-економічні розрахунки, і на їх основі далі вести пошук шляхів вирішення проблем.

Відділ комунікацій.

Текстиль для дома, Вышивка, Фурнитура, Ткани
автоновости