29січня2022

Соляник

Нестача вагонів гальмує роботу підприємства

В листопаді цього року колектив «Артемсолі» звернувся до Міністерства інфраструктури України з приводу вирішення питання забезпечення підприємства достатньою кількістю вагонів та встановлення більш низької вартості перевезення вантажів.

В листі до міністерства говориться про те, що на сьогодні ДП «Артемсіль» має критичну ситуацію з забезпеченням рудників вагонами, які є власністю АТ «Укрзалізниця». Мова йде про криті вагони та піввагони, у яких (за технічним станом) дозволено транспортувати сіль до країн СНД. Наприклад, у жовтні 2021 року при заявці на 202 критих вагони під навантаження солі до країн СНД, було подано тільки 74 вагони, тобто 36% - від заявки. При загальній заявці на 2685 піввагонів, подано та навантажено 1502 вагони, тобто 56% - від заявки.

У своєму зверненні ДП «Артем­сіль» також вказує на постійне зростання вартості тарифів на перевезення. Після збільшення коефіцієнтів до Збірника тарифів та підвищення ставки плати за використання власних вагонів АТ «Укрзалізниця» вартість перевезень на Польщу збільшилась на 42,3%, на Румунію – 45,4%, на Угорщину – 42,3% на Словаччину – 41,7%.

До низки проблем доєдналося і нещодавне обмеження перевезень солі до Грузії, Вірменії, Азербайджану, Білорусі, країн Балтії у вагонах власності АТ «Укрзалізниця». Своє рішення «Укрзалізниця» аргументує «раціональним використанням рухомого складу», але саме через нього у соляників тепер немає можливості забезпечити своєї продукцією (згідно контрактних зобов’язань) споживачів цих країн. В свою чергу, це може привести до втрати ринків збуту і накладання штрафних санкцій на підприємство.

У грудні ДП «Артемсіль» робить все можливе для збереження стабільного виробничого ритму. Вирішення питання подачі рухомого складу під відправку продукції допоможе соляникам до кінця року перевиконати планове завдання і підвищити минулорічний показник.

Якщо ж ситуація залишиться незмінною, існує ризик зриву річних планових завдань. Також є загроза невиконання контрактних зобов’язань, втрати зовнішніх ринків, зменшення прибутковості підприємства.

Для збереження позитивної виробничої динаміки і своєчасного забезпечення рудників споживчими заявками на відвантаження продукції керівництву і трудовому колективу підприємства необхідна підтримка Міністерства інфраструктури в питанні забезпечення вагонами та зменшення вартості перевезень.

P.S. Коли готувався цей матеріал, стало відомо, що ситуація з забезпеченням рудників критими вагонами трохи покращилася, але ще дуже рано говорити про повне вирішення цієї проблеми.

 

Сайт газети "Соляник" ДП "Артемсіль". 

Адміністратор та контент-менеджер сайту Вікторія Губанова