ПУМБ попереджає про випадки шахрайства
- Останнє оновлення: 19 листопада 2020
- Перегляди: 1091
До редакції «Соляника» звернулася керівник проєктів з комунікації ПУМБ Ірина Можарова з пропозицією опублікувати важливу інформацію щодо запобігання шахрайству у банківській системі. Оскільки серед людей, ошуканих зловмисниками, є й співробітники ДП «Артемсіль», розмішуємо поради та застереження від спеціалістів банку.
У разі, коли вам телефонують та представляються співробітником банку, негайно припиніть розмову, якщо:
- вам повідомляють про надходження, списання або перерахунки, пов’язані з картками;
- надходить повідомлення з додаванням контакту;
- у розмові кажуть, що перевипустять ваші СVV коди або просять назвати номер відділення;
- повідомляють, що надішлють SMS або Viber-повідомлення та їх треба перевірити;
- просять перейти з повідомлення на сторінку Інтернет-банкінгу та у вспливаючому вікні ввести код відмови від операції.
Увага, ні в якому разі не переходьте за посиланнями у таких повідомленнях та негайно припиняйте розмову!
З метою захисту клієнтів щодо можливих випадків шахрайства та ризиків втрати коштів, нагадуємо!
Працівники банку у жодному разі не дзвонитимуть вам, щоб запитати конфіденційну інформацію про картку, зокрема: термін її дії;
- PIN-код;
- CVV-код (три цифри на зворотному боці);
- будь-які логіни та паролі для входу в Інтернет- та мобільний банкінг;
- коди (паролі-підтвердження) та іншу інформацію з SMS-повідомлень від банку або Viber-повідомлення;
- вони не порадять перейти за незрозумілим посиланням з надісланого з Інтернету SMS,
- не будуть квапити вас перевести всі кошти для зберігання на якійсь рахунок;
- не будуть повідомляти про надходження, списання або перекази, пов’язані з картками;
- у повідомленні не будуть пропонувати перейти на сторінку Інтернет-банкінгу і ввести код відмови від операції у спливаючому вікні;
- не будуть вимагати відновлення паролю.
Треба знати, як вберегти свої кошти, а саме:
- якщо у вас запитують повні реквізити банківської картки, називають залишок, кажуть, що у вас крадуть кошти та натякають прочитати SMS – негайно припиніть розмову;
- якщо вам надсилають невідомі SMS – повідомте про це в банк;
- кажуть, що ви проводите або отримуєте платіж, а ви жодних платежів не проводили;
- нібито вам надходить платіж від юридичної особи, при цьому будуть блокувати ваші рахунки.
Ваші дії:
- відразу після цього зателефонуйте до свого банку (номер вказано на звороті картки – такі номери лише для дзвінків у банк) і дізнайтеся, чи все в порядку;
- повідомте про розголошення конфіденційних даних у банк, якщо таке сталося;
- заблокуйте картку і обмежте можливості проведення операцій в Інтернеті, зменшить добові ліміти витрат;
- зверніться до поліції.
У разі, якщо ваш співрозмовник представляється співробітником банку і телефонує з номеру, що подібний до номеру гарячої лінії банку, наприклад: +38044 2907290 – припиніть розмову!
Зателефонуйте до банку та повідомте про це.
Загалом, пам’ятайте: найперше правило безпеки вашого фінансового рахунку — нікому не повідомляти конфіденційні дані. Особливо по телефону, де ви навіть не бачите співрозмовника, тим паче, не можете перевірити правдивість його слів.
Зауважимо, що шахраї можуть бути дуже переконливими, тому намагайтеся не відповідати на жодні запитання за телефоном. Якщо маєте сумніви, запропонуйте співробітникові обрати час для особистої розмови у відділенні або подзвоніть самостійно на гарячу лінію банку, телефон зазначений на картці та сайті банку.
За жодних обставин не розголошуйте наступні дані картки: CVV, термін дії, ПІН-код, цифри з кодів SMS, дані про телефон (PUK – код), пароль до Інтернет-банкінгу. Повідомляти можна лише 16-значний номер картки на лицевій стороні.
Інструкція з безпечного користування ПУМБ Online
Використовуйте ліцензійне програмне забезпечення (операційну систему, антивірус тощо) на комп’ютері, на якому використовуєте ПУМБ Online.
Не бажано користуватися функцією запам’ятовування логіна та пароля у браузерах. При вході в Інтернет-банкінг звертайте увагу на назву сторінки банку: online.pumb.ua. Адреса має починатися з https, тобто мати відповідний захищений сертифікат. При вході в Інтернет-банкінг, натиснувши на «Налаштування користувача», можна дізнатись дані користувача, історію входів, перевірити IP-адресу входу в Інтернет-банкінг.
Запам’ятайте!!!
Номер мобільного телефону – це ЛОГІН до Інтернет-банкінгу. За цим номером відбувається «Відновлення паролю». Змінюйте паролі особисто – раз на рік. Для контролю за станом рахунку та руху коштів, підключіть SMS- або Viber-інформування.
Додаткова інформація
Сайти-підробки
Шахраї створюють фальшиві сайти, для ніби поповнення мобільного рахунку, сплати за Інтернет чи комунальні послуги без комісії. Закінчуються такі історії однаково – клієнт втрачає усі гроші зі своєї банківської картки.
Як не потрапити на гачок
Не користуйтесь невідомими ресурсами, де потрібно вводити свої конфіденційні карткові дані. Заведіть окрему банківську картку для розрахунків в Інтернеті та поповнюйте її по мірі необхідності. Підключіть 3-D Secure (технологія, що дозволяє банку ідентифікувати власника картки при проведенні операції онлайн). Найбезпечніше поповнювати мобільний рахунок, оплачувати комуналку або Інтернет через Інтернет-банкінг банку, у якому ви обслуговуєтесь. Більшість шахрайських сайтів можна знайти у базах на сайтах: https://www.ema.com.ua/citizens/blacklist та https://cyberpolice.gov.ua.
Що робити у випадку розголошення даних чи втрати картки
Якщо Ви помітили втрату картки – одразу зателефонуйте за номером +38 044 290 7 290 в банк та заблокуйте втрачену картку та Інтернет-банкінг. Негайно зверніться до найближчого відділення банку.