На нараді проаналізували економічну ситуацію
- Останнє оновлення: 23 травня 2019
- Перегляди: 1230
На оперативній нараді, що відбулася 14 травня під головуванням першого заступника директора ДП «Артемсіль» Анатолія Мухи, була розглянута поточна економічна ситуація на підприємстві.
За інформацією Анатолія Мухи, у 2018 році наше підприємство спрацювало добре. Були збільшені обсяги виробництва та реалізації продукції. Фонд оплати праці, у порівнянні з 2017 роком, зріс на 19,7%. Бажано, що у цьому році цей показник буде не гіршим.
Але торік, як і зараз у цей же період, в ДП «Артемсіль» спостерігався сезонний спад об’ємів виробництва солі, зниження рентабельності і зменшення прибутку. Після детального аналізу стало зрозуміло, що головною причиною є курсова різниця. Тобто від діяльності підприємства був прибуток, але за рахунок курсової різниці ми несли збитки. Після виявленої причини керівництву вдалося стабілізувати ситуацію і далі підприємство почало працювати з прибутком.
На сьогодні економічна ситуація на підприємстві змінилася і, на жаль, дещо погіршилась. Її значно ускладнюють вже інші чинники. Головним з них є стрімкий ріст собівартості продукції, що йде на експорт. Щоб припинити цей процес і вплинути на складові собівартості продукції, на підприємстві було запроваджено декілька мір. Так, були внесені зміни у нормативні акти щодо закупівлі сировини та матеріалів, і їх закупівельна вартість знизилася від 3 до 38%. Також вдалося зменшити вартість електроенергії. Але навіть ці заходи не дозволили зробити соляну продукцію рентабельною.
В ситуації, що склалася, не останню роль відіграв і фактор щоквартального підвищення вартості транспортування солі «Укрзалізницею». Як відомо, складова транспортних послуг у собівартості нашої експортної продукції становить до 70%. Стає зрозуміло, що виробництво не може далі розвиватися у таких надзвичайних умовах. І ніяке підприємство не буде працювати собі у збиток.
До того ж, на європейському ринку ДП «Артемсіль» – далеко не єдиний виробник соляної продукції. Нерідко європейські споживачі віддають перевагу румунській, австрійській, навіть білоруській продукції та іншим. Як вихід – нескінченно підвищувати ціну на сіль ми також не можемо. Якщо ціна буде вище ринкової, продукція автоматично стане не конкурентоспроможною та значно зменшаться обсяги її реалізації.
Залишається вкрай важливим і питання підвищення якості нашої продукції, яка повинна чітко відповідати усім вимогам і стандартам. Адже нерідко саме через невідповідну якість продукції наші партнери змушені відмовлятися від неї, або ж навіть повертати її на підприємство у зв’язку з виявленим браком.
Аналізуючи отриману інформацію, учасники наради, серед яких були керівники відділів та служб підприємства, дійшли висновку, що зараз у короткі терміни треба зробити фінансово-економічні розрахунки, і на їх основі далі вести пошук шляхів вирішення проблем.
Відділ комунікацій.